fredag 3 juni 2011

Clementine Hydrating Hand Wash från 100% Pure

I februari beställde jag lite olika produkter från 100% Pure, och jag kan väl inte säga att jag har blivit helförtjust i de jag har skrivit om tidigare (balsam och handkräm), mycket på grund av att jag inte har tyckt om doften. Barnens schampo har varit undantaget. Den här däremot, är en riktig fullträff!



Precis som barnens schampo är tvålen väldigt flytande i behållaren, men när man pumpar så får man ut ett färdigt skum. Det gör ju att det blir en annan teknik när man tvättar händerna än med vanlig flytande tvål. I alla fall brukar jag göra så i vanliga fall att jag först tar tvål och sedan vatten och arbetar upp ett lödder. Med den här tvålen är det bättre att först blöta händerna och sen ta tvål och tvåla in händerna med. Allra bäst är den härliga clementindoften, som verkligen luktar äkta. Och att tvålen gör rent utan att torka ut. Att den också har en fin förpackning av giftfri plast och att etiketten är tryckt med sojabläck gör ju inte saken sämre.

En flaska med 325 ml kostar 110 kr på Eleven.

Jag är Eleven-affiliate.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar