lördagen den 12:e november 2011

Allt för hälsan

Efter att jag hade besökt Ellinor i torsdags åkte jag till Älvsjömässan för att gå på Allt för hälsan. Det är faktiskt första gången jag går på den här mässan och det var jätteroligt att lukta och känna på olika hudvårdsmärken och prova på en massa godsaker. Jag var extra nyfiken på Pukkas hudvårdsserie och fick höra lite mer om den. Tyärr fanns inte alla produkter till försäljning på mässan men jag köpte en rengöring och ett ansiktsvatten som jag ser fram emot att testa. Jag fick också med ett prov på Firming face oil, även om jag tror att den andra ansiktsoljan, Nourishing face oil, passar min torra hud bättre.



Några andra godsaker från Biofood fick också följa med hem: torkade jordgubbar och torkade mullbär. Om du inte har ätit torkade mullbär, gå genast och köp en påse! De smakar som underbart seg kola!



En påse med Di Levas ekologiska rymdpasta (med hampa och quinoa) blev det också. Hos Biofood hann jag med ett kort litet samtal med Josefine som bloggar här.


Hos Clearlife köpte jag kakaosmör för att kunna göra raw snickers som Åsa tipsade om i en kommentar till det här inlägget. Ser hur gott som helst ut! Det är den första produkt jag provar ur serien Raw food by Erica.



Och så några små raw chokladkakor, också från Clearlife.


Imorgon drar vi på semester en vecka hela familjen, så jag kommer inte att svara på kommentarer eller mail förrän i början av vecka 47. Det kommer att dyka upp en del tidsinställda inlägg, men tills vi hörs igen på riktigt så får ni ha det så bra!


6 kommentarer:

  1. Så kul! Jag var ju också där i torsdags. Vi hade ju kunnat stämma träff och heja på varann! Det är alltid roligt att se varandra live när man haft kontakt i "rymden". Jag köpte förstås babyprodukter från Madara!
    Ha en härlig semestervecka!

    SvaraRadera
  2. Ska bli kul att höra vad du tycker om Snickersen:). Jag gör oftast med cashewnötter istl för pecan, tycker inte det blir nån större skillnad.

    SvaraRadera
  3. Faktum är att jag lydde dig och köpte en påse mullbär - vansinnigt gott var ordet, sa Bull! Och ja, de smakade faktiskt smörkola, uppblandat med lite bärig syrlighet. Underbart! Inte svårt att avstå från godis om man får äta torkade mullbär. Vågar dock inte äta så många (äter enligt LCHF...).

    SvaraRadera
  4. Kjersti: åh, det hade ju varit jätteroligt! Men det kommer säkert fler tillfällen!
    Åsa: jag tror att de får bli julgodis... :-)
    Michaela: visst är det gott!

    SvaraRadera
  5. Hej fru C!
    Nästa gång det är dags för lite raw bak kan jag tipsa om antingen http://www.ravarubutiken.se eller http://www.detoxyourworld.com/.
    Båda de två sidorna har bättre priser en de flesta raw märkena, även ericas, beställer du lite mer så kan du endå spara på att beställa från engelska detoxyourlife trotts frakten som är högre från utlandet, annars så är det billigast med lite mer "normal stora" ordrar från Råvarubutiken.
    Det går ju lätt åt en del, för att det är så gott och kul att baka, och då kan det ju vara lönt att slippa betala lite överpriser, när det finns lika bra raw butiker, med mycket bättre priser.
    Palmqrants i all ära, bra böcker, men det där var allt för dyrt!

    Ser fram emot att följa ditt snickers bak, hoppas på smaskiga bilder och en liten smak recension:)

    SvaraRadera
  6. Soff: Råvarubutiken brukar jag handla från, det här var faktiskt första gången jag provade Erica Palmcrantz produkter. :-) Och tips på billiga inköpsställen är alltid välkommet, så Detox your world ska jag absolut kolla!

    SvaraRadera