torsdagen den 10:e november 2011

Mascara från terre d'Oc

Jag hade läst mycket gott om mascaran från terre d'Oc innan jag köpte den, både i andra bloggar och hos Maryfly Organics. Därför blev jag lite förvånad när jag först provade den, för vi kom inte alls överens. Jag upplevde att mascaran var blöt och kladdig, svår att applicera och såg inte alls tjusningen med den. Så höll det på i ungefär en månad.


Sen var det något som hände! Antagligen att det inte längre var så mycket mascara i hylsan så att borsten blev helt genomdränkt när jag stack ner den i hylsan. För nu håller jag verkligen med om hyllningarna! Den är enkel att arbeta med och det går lätt att bygga upp volym och svärta på fransarna. Genom att applicera en extra gång längst in vid fransrötterna går det att få en eyeliner-effekt som gör att jag sällan använder eyeliner nu.

"terre d’ Oc erbjuder produkter inom hela området för skönhet och kosmetika och allt är certifierat genom Ecocert och ytterförpackningar kommer ifrån skogsbruk med FSC-märkning. Alla råvaror i deras produkter baseras på ekologiska, naturliga produkter och Fairtrade-handel och hämtar sin kunskap ifrån gamla traditioners välbeprövade och naturliga skönhetsrecept världen över."

Mascaran är lite svår att ta bort, vilket Vera på Maryfly hade förvarnat om. Hon tipsade om att ta bort den med olja. Jag har istället gjort så att jag använder en rejäl klick tjockare ansiktsmjölk utan att fukta ansiktet först och då får jag bort det mesta utan problem.

Mascaran kostar 180 kr och finns i brunt och svart. Den finns att köpa hos just Maryfly Organics. terre d'Oc har många andra spännande produkter i sitt make up-sortiment som jag ser fram emot att prova framöver och jag är säker på att jag kommer att köpa den här mascaran igen!

5 kommentarer:

  1. Kan hålla med om att den är svår när den är ny, jag skrapar alltid av en massa mascara från borsten då innan jag målar på. Men sen är den helt klart den bästa mascara jag använt! :)

    SvaraRadera
  2. Tycker om mascaran, men tycker den är svår att ta bort

    SvaraRadera
  3. Cilla: jag gjorde som du och skrapade bort en massa men fick inte till det ändå.
    Milla: ja, jag märkte skillnaden igår när jag hade Dr Hauschkas mascara istället för terre d'oc - vilken skillnad det var att ta bort!

    SvaraRadera
  4. Har också läst mycket gott om denna mascara så jag ska nog köpa en framöver...har just nu Dr Hauschka´s volymmascara, vilken jag inte är helt nöjd med, när jag blir varm eller är i fuktig miljö så spetar den av sig jättelätt. Men lätt att få bort vid rengöring :) Har dock läst att fler är nöjda med den vanliga mascaran från Dr Hauschka. Vilken använder du? Vad tycker du om den?

    SvaraRadera
  5. Karin: jag har bara provat volymmascaran från Dr Hauschka och tyckt precis som du att den sitter väldigt dåligt. Den är inte någon jag kommer att köpa igen, däremot terre d'oc eller 100% pure. Och så är jag lite nyfiken på Lotus mascara, har för mig att den finns hos Maryfly.

    SvaraRadera