onsdag 11 januari 2012

Skrubb och tvål från Hermione

När jag gjorde en beställning från Maryfly innan jul fick jag med prover på en kroppsskrubb och en tvål från svenska Hermione. Båda doftar av rosmarin och citron och jag blev inte förvånad när jag såg att produkterna ingår i ett spakit, eftersom doften kändes som en riktig spa-doft, ren och fräsch.

"Hermione ägs av Eva Winje Algehov som hon startade upp 2006. Eva använder råvaror som är så lite manipulerade som möjligt och som är skördade på ett skonsamt sätt för oss alla som lever här på jorden. Dessutom ska de vegetabiliska oljorna vara kallpressade så att de viktiga mineralämnena, vitaminerna och essentiella fettsyrorna finns kvar. Hon strävar efter att en så hög andel råvaror ska vara ekologiska som möjligt."

Kroppsskrubben skrubbade bra, men skrubbkornen hade gärna fått vara lite större, de kändes små för att vara till kroppen. Tvålen funkar både till händer och hår och jag valde att prova den till håret. Det tog en liten stund att löddra upp ett bra lödder, men när jag väl fått till det var det lätt att tvätta håret och det kändes rent och fräscht.

Hermione har många spännande produkter i sortimentet, jag blir sugen på att prova handkrämen med havtorn eller kroppskrämen med choklad och apelsin. Har du provat någon produkt från Hermione?

Sen hade jag sån tur att Vera & Tommy även skickade med en av Nostalgia Organics fina tvålar, en Happy days med citrus och mald havre.


Förpackningarna är verkligen ljuvliga och den här hade jag inte hjärta att packa upp ur pappret för egen del utan den fick bli en julklapp, förhoppningsvis uppskattad av mottagaren!

2 kommentarer:

  1. Om du vill så har du en award att hämta hos mig

    SvaraRadera
  2. Milla: självklart! Ligger lite efter med bloggläsandet just nu... :-)

    SvaraRadera